נגיף הקורונה- מרץ 2020

8 מרץ, 2020

 

לחברות וחברי קהילת האוניברסיטה,

במכתב זה איננו מוסיפים הנחיות חדשות ומטרתו העיקרית היא להבהיר את השיקולים שעומדים מאחורי ההחלטות שקיבלנו עד כה בנושא הקורונה, ואשר ידריכו אותנו בימים הקרובים.

הסיטואציה בעולם ובארץ היא דינמית, משתנה כמעט מדי יום, ואיתה גם משתנות הנחיות משרד הבריאות.  בשלב הזה רשימת המדינות שביקור בהן מחייב בידוד עדיין מתרחבת, וביום חמישי האחרון התבשרנו כי גם כל המשתתפים בכנסים בינלאומיים בכל מקום בעולם מחויבים בבידוד עצמי עם חזרתם לארץ.  אין תקדים בדורנו להתפשטות נגיף מהסוג הזה ולאור זאת קיימת אי ודאות רבה לגבי היקף המגבלות בעתיד הקרוב. 

הנהלת האוניברסיטה נמצאת בקשר שוטף עם משרד הבריאות ואנו גם מתייעצים עם האוניברסיטאות האחרות.  ההנהלה נפגשת על בסיס יומי לדון בהתפתחויות ולהיערך ככל שניתן לכל התפתחות.  מטרת העל שלנו היא כמובן להבטיח ככל שניתן את בריאות כולנו, ובמסגרת הזאת לנסות לאפשר פעילויות שאינן מסכנות את בריאותנו.  קהילת האוניברסיטה מורכבת ממגוון של קבוצות ועלינו להבטיח טיפול והתייחסות נאותים לכל הקבוצות. 

ביום חמישי הודענו בדומה לאוניברסיטאות רבות ברחבי העולם כי איננו מתירים נסיעות מקצועיות לחו"ל (נושא שאליו נחזור בהמשך המכתב), ובינתיים מתברר שחלק ניכר מהטיסות לחו"ל ממילא מבוטלות על ידי חברות התעופה השונות.  בעניין זה אנו מבקשים להבהיר שניתן לממן מתקציב הקק"מ את העלות שכרוכה בביטול נסיעות מקצועיות לחו"ל שאושרו, ככל שתהיה עלות כזו; וגם התשלום, ככל שיידרש, בגין שינוי מועדי טיסות בשל דחיית היציאה לשבתון תמומן מתקציב כרטיס הטיסה לשבתון.  

סמסטר ב של השנה האקדמית מתוכנן להיפתח בשבוע הבא.  בשלב הזה ההחלטה ברמה הארצית היא לקיים את הסמסטר כסדרו. אנו גם נערכים טכנולוגית לאפשר ככל שניתן, אם נידרש לכך, הוראה מקוונת על צורותיה השונות. גם כאן איננו יודעים בוודאות מה ילד יום ואנו נערכים לאפשרויות שונות.  האיסור על נסיעה מקצועית לחו"ל נבע משלל סיבות ובין היתר מהרצון להקטין ככל שניתן את מספר חברי וחברות סגל שיחויבו בבידוד עצמי ושכתוצאה מכך לא יוכלו ללמד. 

אנו מתכננים לעדכן אתכם באופן שוטף. בכוונתנו לפתוח אתר אינטרנט ייעודי שבו תרוכז כל האינפורמציה בנושא.  בהינתן אי הוודאות הרבה, אין לנו עדיין מענה לכל השאלות שמתעוררות.  ככלל אנו משתדלים להשאיר אופציות פתוחות.  נכון לעכשיו האיסור על כנסים בינלאומיים תקף לחודש מרץ וכנסים שאינם בינלאומיים יכולים להתקיים כמתוכנן.  אנו שבים ומזכירים את חשיבות ההישמעות המלאה להנחיות משרד הבריאות.  

אנו מאחלים בריאות מלאה לכל קהילת האוניברסיטה.

בברכה,

 

אשר כהן